Despre Instagram, așa cum îl văd eu

femlora instagram

Vreau să scriu câteva observații despre Instagram după aproape un an de utilizare mai intensă. N-o să bat câmpii cu „ce este” când toată lumea știe, nici cu ce trebuie să faci să ai urmăritori întrucât nu există „rețeta perfectă”. O să mă limitez la experiența mea.
✍️Așadar, dacă te gândești să faci un cont de Instagram pentru a posta fotografii în genul majorității celor de pe Facebook, adică ale altora, cu fete, citate, răsărituri sau apusuri, luna, cascada sau pisica uluită, poți să nici nu mai începi. De ce ai vrea încă un cont când ai deja unul, fie el pe altă aplicație? Instagram-ul, așa cum l-am înțeles eu, este numai despre instantanee surprinse de tine, cu telefonul sau un aparat mai profi. Acolo ești tu, o floare frumoasă din parcul unde te plimbi, un selfie cu tine, cartea pe care o citești, pisicuța pe care tu o mângâi, salcia de lângă lac surprinsă într-un apus trăit și fotografiat de tine. Dacă nu faci tu acele fotografii și nu-s unice, nu are niciun sens să te obosești să le expui, zic eu.

✍️Un alt aspect important, deși nu îți garantează inimioare ❤️ (aprecieri), îl reprezintă hashtag-urile #. Ele vor încadra fotografia ta într-o categorie și o vor face vizibilă și pentru alții, nu numai pentru cei care te urmăresc. 

✍️O altă chestiune, de fair-play o numesc eu, o reprezintă like for like, chiar dacă nu subliniezi că vei face asta printr-un hashtag. Adică, dacă o persoană îți apreciază toate sau aproape toate postările, du-te pe contul ei, întoarce-i aprecierile și, eventual, apreciază mai multe fotografii (cele care-ți plac, evident). Personal, mi s-a întâmplat să nu am ce aprecia într-un cont, fie nu are fotografii, fie expune, de exemplu, un maimuțoi de pluș în diverse ipostaze. Mărturisesc că nu mă dau în vânt după asemenea postări copilărești, dar dacă sunt atât de importante pentru cel care le expune, iar el „îmi înroșește” mereu contul, pot să fac un gest, de ce nu?

Pentru a cunoaște mai bine oamenii care te apreciază și pe care-i apreciezi organizează concursuri (giveaway). Este imposibil să nu ai ceva frumos de oferit. O carte sau mai multe, farduri, creme, o geantă, un stilou, o agendă... Oferă-le! Nu ține o mie de farduri în casă, trece timpul și expiră. Și ce dacă le-ai primit spre testare de la firme cu care colaborezi? Câte poți testa, ce ești tu, bazar experimental ambulant, cobaiul României? Nici nu este sănătos să pui pe tine azi o cremă, mâine alta, azi un fard dintr-o anumită gamă, mâine altul, repetând procedeul la nesfârșit. Pentru mine asemenea testere umane nu au credibilitate. Ce fac ei? Încearcă produse diferite, altele în fiecare zi, cu speranța că mă vor convinge pe mine, potențial cumpărător, să le pun în coș. Pe bune? Nu există o idee mai proastă. Mă derutează. El/ea ce preferă, de fapt, ce a „testat” azi sau ce a încercat ieri? De care este convinsă, care-i bună și funcțională, ce îmi recomandă, de fapt? Fii puțin consecvent, recomandă din convingere, nu din obligație. În plus, oricât ar fi de bune, nu le poți folosi pe toate odată, așadar, ce spui de un mic concurs? Cosmeticele nu sunt cărți, acelea, da, pot fi de la toate editurile din țară, poți decide să le recomanzi și să le păstrezi pentru tine, sunt chestii diferite, sunt sigură că îmi înțelegi ideea...

Cam atât deocamdată, să nu te plictisești citind, cu toate că ar mai fi multe de spus. Ține minte că pe Instagram trebuie să fii fair, apreciază dacă primești aprecieri, urmărește și tu dacă te împrietenești cât de cât cu persoana și vezi că te urmărește și îți dă inimioare constant, organizează concursuri, chiar dacă le ai „din dar”. Știi tu, „dar din dar se face Rai”, te vei alege cu prieteni reali, nu doar niște aprecieri lipsite de chip, substanță sau utilitate. 
A, și poți face din Instagram o afacere dacă este visul tău, dar pentru asta, ca pentru orice vis, trebuie să investești mai ales timp, mult timp, o chestie pe care eu nu sunt dispusă să o fac, mai ales cu atâtea alte tentații pe care le are viața... Dacă ar veni natural, da, dar nu este cazul meu, nu-s copil să cred gogoși. Pentru cei tineri este însă o oportunitate, mai ales dacă arată bine și au ceva în cap, una fără alta mai greu, dar nu imposibil, am văzut că merge... să fii decorativ/ă și atât.
(Cei tineri mă pot contrazice, nu mă supăr, știu că este specific vârstei, sunteți conflictuali și de-abia așteptați să polemizați, nu neapărat cu argumente și pentru că ar fi ceva de discutat. Ce am scris reprezintă punctul meu de vedere, rețineți faptul că oamenii au viziuni diferite, nu toată lumea trebuie să subscrie părerii voastre, tot astfel cum eu accept și înțeleg alte opinii argumentate, nu agresive. Tot pentru cei tineri țin să precizez că acesta nu este un articol exhaustiv, ci fix doar câteva păreri și observații.)
😊 O zi cât mai frumoasă îți doresc! 👋🤗

Mihaela Loredana Mușetescu

P.S. Am cunoscut niște oameni superfaini pe Instagram și mă bucur în continuare de experiență.

Comentarii

  1. Sunt de acord cu tine în cea mai mare parte, doar că Instagramul nu e doar pentru oameni, este și pentru afaceri, idei sau opinii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur că da, mulțumesc. De aceea am precizat că nu am atins toate aspectele și nu am epuizat subiectul.

      Ștergere
  2. Cred că majoritatea utilizatorilor Facebook , au și Instagram, că nu e util dacă nu ești în trend, dacă nu ai rețete snoabe de mâncare, de viață sănătoasă și alte mărunțișuri...? Dacă nu ești sportiv și dacă nu ai o pisică de rasă? Am un prieten virtual care are un raft întreg de cărți scrise și câțiva cititori care apreciază munca lui, câte aprecieri are pe Instagram? Cred că vreo cinci maxim.. Bloggerii care au succes pe Instagram pun alt tip de postări : fotografii cu mâncare, din călătorii , cu condiția să apară ca recomandări.. Restul lumii nu are ce face pe Instagram. Lumea caută fleacuri ușurele, o poză cu maximum trei propoziții..

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită