„Hoinar prin România”, Gregory Rateau - Jurnalul unui călător francez 📖🇫🇷


"Hoinar prin România", Jurnalul unui călător francez, Gregory Rateau, Editura Polirom, 2019, Biografii, autobiografii și jurnale, nr. pagini 240

A fost prima oară când am mers la un târg de carte și în calitate de bookstagrammer. Acolo am cunoscut-o pe Mihaela Răileanu, redactor de promovare, care mi-a oferit din partea Editurii Polirom câteva titluri, gest adorabil care m-a cucerit definitiv. Cum pentru mine cel mai valoros cadou este o carte bună, am fost extrem de entuziasmată de toate titlurile, pe care, cu generozitate, mi le-a oferit. 🙏🤗

O carte bună din teancul de la Gaudeamus este „Hoinar prin România - Jurnalul unui călător francez” 🇫🇷, care era pe wishlist-ul meu de când am văzut că a apărut. 
"Hoinar prin România" de Gregory Rateau, jurnalist francez stabilit în țara noastră, nu este un jurnal clasic de călătorie, ci o ocazie de a privi prezentul cu ochii celui care trăiește profund și are capacitatea de a-l percepe și altfel decât este de cele mai multe ori, adică obișnuit și plin de rutină. Cu ochii cineastului, care face poezie din banal, scriitorul mă poartă prin locuri din București și din țară, subliniind aspecte care l-au frapat la cei cu care a întrat în contact, la trecători sau din locurile unde a ajuns. El nu vrea să lase nimic "să se perimeze, să se dilueze sau să se piardă".

Concluziile aparțin unui om care vede dincolo de aparențe și poate chiar această abilitate de a aprofunda lucrurile, de a percepe clar emoțiile și de a sonda în om este cea care deosebește un jurnalist de un scriitor. Iar Gregory Rateau este mai ales un scriitor, cu putere deplină de a pătrunde în miezul lucrurilor și în sufletul oamenilor. Un scriitor care-l devorează pe Panait Istrati, un scriitor-călător, nu unul strict office, un francez care știe că "iarba nu e mai verde în altă parte", dar este "ferm decis" să se convingă singur de asta. 


femlora


CITATE CARE MI-AU PLĂCUT ✔️💜

"Problema nu este să știm cine are dreptate, cine greșește, cine trăiește cel mai bine sau cel mai râu, ci să înțelegem cum am putea reuși să trăim din plin fără să sacrificăm trecutul pentru prezent și prezentul pentru viitor." ("Ieri") 

"Un cuvânt este de ajuns pentru a rupe echilibrul, ce fragilitate!" ("Tăcere! ") 

"Este adevărat, am simplificat mijloacele de deplasare, dar uităm cam repede că un teritoriu se merită, că drumul până la el are tot atâta importanță ca și scopul destinației. În privința asta suntem încă foarte departe de a zbura spre libertate." ("Bunica") 

"Mi se pare evident că nu-i nevoie să trăim cu ochii ațintiți spre cosmos ca să găsim necunoscutul, căci el se află peste tot în jurul nostru." ("Pădurea cu hohote de plâns") 

"Chiar dacă destinul îi poate lipsi pe oameni de aproape orice, există uneori anumite firi, persoane excepționale, care scapă din capcana determinismului. Aceste persoane păstrează ceva foarte de preț, frumusețea inocenței." ("Andaluza fără chip") 

"Chiar dacă nimeni nu mă urmează, există drumuri pe care le marchezi singur." ("Adevărul") 

"Călătorim deseori din dorința ușor perfidă de a evada; lăsăm prietenii, familia în urmă, dar în realitate sperăm mai cu seamă să-l lăsăm departe în urma noastră pe cel care eram." ("Reflecție asupra călătoriei") 

Felicitări Gregory Rateau 👍👏 și Editura Polirom. Mulțumesc 🙏 🧡 pentru această carte 📖, a fost o plăcere să o citesc.

Mihaela Loredana Mușetescu 

Dacă vrei să afli mai multe despre lecturile mele actuale, impresii despre cărți și ce aș dori să citesc, te aștept pe Instagram @michellelp74 să schimbăm păreri. De asemenea, acolo vei găsi toate concursurile 🎀🎁 pe care le organizez. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită