Caravana FLiP te-nvață/ Cheltuielilor să faci față!

scoaladebani

Să înveți despre bani și să știi clar să le delimitezi valoarea încă de la cea mai fragedă vârstă, îmi pare un lucru extrem de util și instructiv. Nu numai că te ajută să înțelegi de ce un produs are un preț și nu altul, dar te îndeamnă să îi apreciezi, să nu-i arunci în vânt, pe fleacuri. 
Școala de Bani pe Roți este un proiect național de educație financiară itinerantă, inițiat de BCR, care îi încurajează pe copiii între 7 și 14 ani să învețe circuitul banilor, propunându-și să-i deprindă cu obiceiul de a face economii și să le arate cum se gestionează un buget. Toate acestea, prin joc. Jocuri tematice despre bani și cum poți să strângi zi de zi pentru a obține un lucru la care visezi. În cadrul atelierelor de educație financiară, ce au loc în camionul FLiP, amenajat special pentru a fi deopotrivă loc de joacă și sală de curs, grupuri de câte 15 elevi învață, timp de o oră și jumătate, noțiuni financiare de bază. Lecțiile au loc sub îndrumarea unor traineri specializați să-i ghideze pe cei mici și să-i familiarizeze cu moneda națională, cu importanța banilor, cu costul produselor, cu posibilitățile de a face economii, cu locul unde pot depune economiile - de pildă, banca. Ei vor învăța că lucrurile au un preț, iar, pentru a le obține, trebuie să muncească. Și, după muncă, urmează recompensa, pe care ei o pot utiliza pentru a cumpăra ceea ce le face plăcere. Unele au un preț mai mic, ce poate fi plătit imediat, sunt mai ușor de achiziționat, pentru altele, însă, trebuie să facă economii și trebuie să fie chibzuiți și cumpătați. Totul într-un limbaj accesibil, pe înțelesul lor, prin exemple, muzică și jocuri. 
Anul trecut, 2017, FLiP a parcurs aproape 10000 de km și a ajuns în București, Constanța, Tulcea, Galați, Focșani, Bacău, Vaslui și Piatra Neamț. Într-un singur an, peste 7000 de elevi, din orașele în care camionul FLiP a ajuns, au avut oportunitatea de a participa la atelierele gratuite de educație financiară. În 2018, camionul a ajuns și în comunitățile cu elevi din Iași, Botoșani, Suceava, Baia Mare și Bistrița. După Cluj-Napoca, FLiP urmează să ajungă în Timișoara, Arad, Oradea, Deva, Alba Iulia și Sibiu. 
La invitația BCR, Psihotrop, unul dintre cei mai apreciați MC din scena hip-hop-ului underground, a creat imnul FLiP, care a fost cântat în premieră în cadrul caravanei FLiP din Cluj-Napoca, pe 7 iunie. Odată cu acest imn, Psihotrop și Școala de Bani au lansat provocarea ”FLiP Your Story - Ce ai cumpărat din primii bani economisiți?”. Concursul se derulează pe scoaladebani.ro, iar înscrierile se pot face până pe 29 iunie. Premiul este o bicicletă Pegas, iar câștigătorul va fi ales prin tragere la sorți.

Ce mi-am luat eu din primii bani economisiți? Eram mică, aveam pușculițe din porțelan în care puneam monede. Bancnotele le păstram între filele unei cărți. Puneam ban pe ban, ce strângeam de la colinde, sorcovă, ce îmi dădeau părinții zi de zi și ce primeam de zilele mele (de nume și de naștere). Îmi doream un dublu-casetofon și cât mai multe casete cu muzică dance pentru că doream să învăț să dansez. Nu erau pe atunci CD-uri, stick-uri de memorie, YouTube, computere sau alte aparate hi-tech. Un simplu, de fapt, dublu casetofon, m-ar fi ajutat enorm să ajung la ceea ce credeam atunci că voi deveni - o dansatoare de excepție. Aveam și spectacole împreună cu colegele mele, cu coregrafii concepute de noi. Era timp, era viață, era zâmbet, era totul o sărbătoare. Erau visuri, idealuri, aspirații. Cum la stadiu de vis au rămas și aspirațiile mele de a ajunge o mare dansatoare. Dar, casetofonul l-am avut. Și multe casete. Din banii economisiți, puși cu grijă deoparte. Îmi pare rău că n-am avut aceeași grijă și de idealurile mele. Dar, tot răul spre bine, nu? Experiențele m-au făcut ceea ce sunt astăzi, vorbă mare, cinste cui a grăit-o! Poate că dansul nu a intrat în planul lui Dumnezeu pentru mine, nu-i așa...?



Eu ți-am spus despre destinația primelor mele economii. Tu ce ai făcut cu ale tale?... Te invit să te înscrii la concursul FLiP Your Story, să povestești ce ai făcut cu primii bani economisiți de tine și Pegas-ul poate fi al tău! Ai timp doar până pe 29 iunie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită