Alimentația - între rutină și plăcere


"Always pass on what you have learned."

Yoda. Maestrul. Cel puternic și înțelept. Spiritul bun al Universului. Yoda scoate ce este mai bun din tine, îți revelă ce este important, te provoacă să ai principii sănătoase, să trăiești mult și într-o deplină comuniune cu natura din seva căreia îți extragi energia. Pentru mine, Yoda are ecou în adolescența plină de căutări, de lupte între ce e bine și ce e rău sau interzis, cu lecturi diverse și ore de relaxare la filme... și „Războiul stelelor” e printre ele! Mai mult, însă, pentru mine, ca bucătar cu voia-mi sau de nevoie, Yoda este cea mai eficientă presă de ulei la rece. Yoda reprezintă, astfel, după cum spune și sloganul, forța uleiului organic.
Cum este produs uleiul obișnuit? Îți voi spune ce am aflat din mass-media despre cum se face uleiul rafinat, pentru că maestrul Yoda „zice” să dau mai departe din învățătura mea (poate ajung Jedi! ☺). Mă îndoiesc că-ți va plăcea ce vei afla, nici mie nu mi-a venit să cred când am văzut un interviu la TV... Uleiul rafinat de floarea-soarelui, de exemplu: se storc semințele, după care, în uleiul rezultat se adaugă leșie de sodă caustică, se amestecă, se centrifughează pentru a scoate grăsimea din el (operația de săpunire a uleiului). După aceea, uleiul este pus în alte rezervoare împreună cu acid clorhidric, acid care elimină soda care a mai rămas prin produs. Se scoate și iodul, apoi se îmbuteliază. Pentru uleiul dublu rafinat se folosesc reziduurile de la prima rafinare. Nu vrei să descoperi ce se mai toarnă și peste ele!
Știind toate acestea, cred că este lesne de înțeles de ce aleg să consum un ulei pur, bio, fără aditivi și conservanți, obținut cu presa de ulei YODA HOME PRO, o presă de utilizare casnică, cu o structură compactă, un motor puternic și componente similare celor industriale. 




Cu Yoda, semințele oleaginoase sunt presate printr-un proces termic de până la 40 de grade Celsius. Folosirea căldurii în fabricarea oricărui tip de ulei poate spori cantitatea de produs rezultat, dar reduce porția de vitamine și minerale și modifică gustul, în timp ce prin presarea la rece se menține gustul de bază al semințelor și se extrag enzimele, mineralele, vitaminele, acizii grași, sporind beneficiul produsului finit și echilibrul dat de acesta. 







Dubla întâlnire - Bonjour!... Enchantée!

Acum ceva vreme am fost la un interviu pentru un job de bucătar într-un restaurant cu stele Michelin. Absolvisem un curs în domeniu și, ca și cum „universul conspira”, am dat peste un anunț, iar chefii m-au ales pentru trei luni de practică... Mi-am pus boneta și șorțul și m-am pus pe treabă, cu plating atractiv și experiențe fine dining. Atunci și acolo am întâlnit pentru prima oară presa Yoda și am început să înțeleg ce e cu aroma naturală a uleiului extra-virgin și virgin, obținut din alune, nuci de macadamia, fistic, migdale, nuci, arahide, nuci braziliene, caju sau semințe de pin, cânepă, argan, in, floarea-soarelui, mac, susan, chimen, rapiță, chia, dovleac, coriandru. 
Începuse bine totul, mai o glumă, mai o legumă stropită cu ulei de calitate bună! Teama că o să devin o dodoloață dacă lucrez în bucătărie s-a risipit. În fond, munceam mult, mâncam sănătos, nu gustam decât la sfârșit, când preparatul era gata. Examenul propriu-zis a fost o provocare. Lara Fabian avea concert și trebuia să fac meniul. Nu cred!! Ah, je suis malade! Ce mănâncă oare zeii? Nectar, ambrozie... „Iisuse, ma vie dans la tienne, am de preparat ceva pentru superstarul preferat!!” Lacrimile îmi curgeau silențios ca zgomotele presei de ulei, a trebuit să stau să-mi calmez tremuratul picioarelor și smiorcăielile înainte să mă apuc de treabă. Carpe diem, fato! Ai o cină pentru doi - Lara Fabian și cine mai vrea ea! Toutes les femmes en moi sunt în al 9 lea cer. Și... am început cu brânzeturi, biscuiți, vin premium, lapte, apă, fructe, fresh-uri (aveam un storcător super, tot prin presare la rece, ți-am vorbit despre el chiar de curând... ☺) pe care le-am aranjat în backstage. Pentru cina romantică am preparat, după cerințele vedetei, carne de pui fragedă cu smântână și ciuperci (pui marinat cu mirodenii și ulei de in presat la rece). Pentru al doilea preparat mi-am pus puțin imaginația la lucru, am preparat un carpaccio de ananas cu două sosuri de muștar și ulei de chimen presat la rece, rețetă pe care o aveam de la chef-ul meu. Cea mai dificilă etapă la acest al doilea preparat este obținerea unei culori frumoase pentru mozzarella tempura care se prepară și termic (în ulei de floarea-soarelui presat la rece). Ca desert am ales ceva lejer și am preparat un sorbet de căpșuni și lime (cu lapte condensat). 







E de prisos să-ți spun că am reușit să dau un gust desăvârșit tuturor preparatelor, iar ca bonus am fost felicitată și premiată cu un bilet VIP la un alt concert al starului. Am primit și un autograf pe un album best of, pe care îl ascult deseori... Am îndrăznit să spun timid, cu inima bubuind de emoție, je vous aime și merci. 
Perioada aceea din viața mea a fost încărcată de emoții pozitive, dar și negative... După perioada de trei luni nu am fost acceptată pe post, mi s-a spus că mă mișc prea lent, so adagio, că orice fac durează prea mult, imposibil să nu se aglomereze localul, formez coadă ca la magazin... ☺ 
Nu-mi pare rău, n-am pierdut timpul, mai ales că am primit o sumă frumoasă de bani, iar printre primele achiziții au fost chiar presa de ulei Yoda de pe magazinul profistore.ro și cele mai recente CD-uri Lara Fabian.
Muzica și bucătăria mă relaxează cel mai bine, cred că mă ajută să mă explic mai clar pe mine mie însămi, să îmi cunosc plăcerea, limita... mai mult, să fiu prezentă pentru alții, să-i bine-dispun, să-i surprind, să-i scap de presa monotoniei... 



"Much to learn you still have... my old padawan."
"This is just the beginning!" 

Am scris acest articol pentru SuperBlog 2017.
Citate  - Yoda, Războiul Stelelor
            - „Universul conspiră” - Paulo Coelho 
            - Lara Fabian, titluri de cântece
Surse foto și informații - Yoda Romania

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită