Un gest de tandrețe spontană




SHARE YOUR BOX ❤


             Se spune că secretul fericirii este să faci mereu ceea ce-ți place, iar secretul succesului este să îți placă întotdeauna ceea ce faci. Dacă judec după cât este cerută și căutată, eu cred că acesta este secretul gustului mâncării chinezești. La Wu Xing este făcută cu plăcere, din ingrediente proaspete, gătite pe gustul clientului, potrivind cantitatea de sare din toate sosurile, asortând sosul dulce acrișor cu un vârf de usturoi și domolind aromele prea picante din anumite sosuri. Chinezii au cea mai populară și apreciată bucătărie din lume. Mie, în mod paradoxal, ideea de mâncare chinezească îmi duce gândul la New York, unde aceasta este extrem de des comandată. Am văzut în filme, mi-au confirmat și prietenii care au fost sau sunt acolo. Mă face să mă gândesc la distracție, la nopți albe în club cu prietenii, la prea puțin timp liber și la o mare rezervă în a petrece vremea prin bucătărie. Are și gătitul farmecul lui, nu zic nu! Dar de ce s-o faci când ai posibilitatea de a descărca pe IOS sau Android noua aplicație Wu XingSHARE YOUR BOX, care-ți aduce apetisanta mâncare chinezească la cutie chiar la tine acasă sau la birou, navigând pe telefon, simplu și lejer...? Mmm...delicios! Și știi că porția vecinului sau a prietenului este mai savuroasă, întotdeauna e așa! 
            Îți mărturisesc că doar văzând fotografiile salivez de poftă și mi-am imaginat deja un party în care fiecare comandă câte un fel diferit, iar toată lumea ia de la toată lumea, schimbând continuu și gust, și păreri, și întrebări, plăcut surprinși și entuziasmați. Câte poze, câte glume, câte hohote de râs! E un gest de tandrețe spontană să guști mâncarea celor din jurul tău... Cândva am râs chiar și printre lacrimi. La un party de ziua mea, cineva s-a oferit să spele vasele și, deși am zis că nu-i necesar, acest prieten a insistat. În fine, după ceva timp, mă cheamă în bucătărie arătându-mi radios o tigaie făcută lună, de curată ce era... Eu am scos un țipăt de groază și, printre lacrimi, i-am explicat că aceea este o tigaie Wok și că nu se spală cu detergent și burete, ci se curăță doar de resturile grosiere de mâncare cu o perie de bambus, soft & gentle, pentru a conserva stratul antiaderent format prin ardere. În fine, după ce m-am descărcat un pic, am început să ne amuzăm de ignoranța amicului nostru, toți mă întrebau dacă mai sunt vase de spălat, hai că te ajut eu, ba eu... Da' să fie și tigăi și hihi, și haha...☺☺☺






Ce este Wok-ul?


            Wok-ul este o tigaie cu fundul bombat care adună căldura în interior. Știu trei tipuri de wok - cele de oțel și fontă (care se ard mai întâi) și wok-ul teflonat, care nu se arde la prima folosire. Wok-ul se arde astfel: îl speli, îl ungi cu ulei, apoi îl ții cu fața-n jos pe aragaz la 250 de grade Celsius și-l arzi timp de 20 de minute, protejând mânerul. Apoi îl ștergi și prăjești niște ceapă în el pentru a îndepărta gustul metalic. Arderea wok-ului are ca scop formarea unui strat lucios la suprafața tigăii, care împiedică lipirea ingredientelor în timpul gătitului. Mâncărurile pregătite la wok au o mare savoare, legumele rămânând ușor crude, nu atât de bine preparate termic precum în timpul fierberii. Este folosită în bucătăria asiatică.

Tradiția bucatelor în China


            În China, pregătirea bucatelor a ajuns la un asemenea nivel încât este considerată artă. În funcție de zonă și de ingredientele folosite, se cunosc 60 de stiluri regionale ce reprezintă bucătăria chinezească, iar dish-urile create înseamnă o armonie de culori. Totul se taie în bucăți potrivite înainte de gătire, astfel încât la masă nu ai nevoie de cuțit. Pentru a mânca, chinezii se servesc de bețișoare cu care pot lua bucăți mici. Ei mănâncă de dragul bucatelor și a servirii mesei împreună, ei savurează mâncarea. Preparatele lor sunt puse pe o tavă rotativă, numită Lazy Susan sau Lazy Mary, care stă în mijlocul mesei, de pe care fiecare se servește cu ce vrea, combinând cum îi place, prin rotirea acestei tăvi în sensul acelor de ceasornic. Platourile nu se ridică niciodată de pe masă, cel mult se țin în aer în timpul servirii.
            Wu Xing s-a inspirat din această cultură și o promovează prin rețete special făcute pentru a fi combinate și împărțite. Când comanzi mâncare chinezească la cutie, trăiești și din experiența celorlalți, nu numai a porției tale. Înființat în anul 1999, Wu Xing este cel mai cunoscut brand de mâncare chinezească din București. Pentru că oferă o experiență culinară deosebită și un răsfăț al simțurilor, stă în topul preferințelor bucureștenilor în materie de chinese food. Din acest motiv și din cauză că trăim tot mai presați de timp, termene limită, goana prin mijloace de transport sau întâlniri care se petrec în locuri unde n-ai poate acces la un computer, Wu Xing a lansat de curând aplicația mobilă SHARE YOUR BOX, prin care vine mai aproape de tine și cerințele tale. Aceasta are un meniu prin care navighezi ușor și nu consumă prea multe resurse ale telefonului. Cauți facil cele mai delicioase preparate, fie pentru un prânz împreună cu colegii de birou, fie pentru o cină alături de familie. Și pentru că orice inaugurare se sărbătorește sau se premiază, pentru fiecare comandă trimisă direct din noul app ai, până pe 30 aprilie a.c., o reducere de 15%


Bețișoarele


           Bețișoarele folosite pentru a mânca sunt făcute cu precădere din bambus, iar în China se folosesc an de an 45 de miliarde, ceea ce înseamnă cam 3 perechi de persoană într-o lună.
Dacă ar fi să se încarce camioane cu toate bețișoarele utilizate într-un an, acestea s-ar întinde pe aproximativ 50 de kilometri, spun statisticile. 
           Eu, personal, am încercat, am avut toată bunăvoința să învăț să mănânc cu ele, însă m-am dat bătută. Partea mai jenantă este că, la aceste încercări, eram într-un restaurant și vociferam destul de zgomotos, ceea ce i-a produs o reacție "alergică" unui domn de la masa vecină, care s-a simțit obligat să intervină, înmânându-mi o furculiță: "Încercați cu asta!" Mi-a tăiat astfel și elanul, și bunele intenții!    ☺☺☺
           Lin Yutang, celebru  scriitor, traducător, lingvist și inventator chinez, afirma: " Noi, chinezii, am cucerit lumea cu mâncarea noastră."
Așa că, pe când un restaurant Wu Xing la Târgoviște?

Am scris acest articol pentru Spring SuperBlog 2017. 
Surse foto: wuxing.ro și alte surse web

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită