Ceva util pentru timpul tău

Sunt un om destul de principial, dar nu obtuz, deschis la inovație și progres, autodidact și relativ auto-perfecționist (când se poate). Ce nu-mi place însă deloc este să laud peste măsură avantajele mediului virtual în dezvoltarea personală și cunoaștere, pentru simplul fapt că acesta are mult mai puține avantaje decât "investigațiile" tradiționale, e.g. "cu pixul în mână". Consider că formarea ta ca om începe în copilărie și fiecare generație are modul său de a asimila informația. Fiica mea, de exemplu, i-a scris primul bilet lui Moș Crăciun cu simboluri și desene (un dreptunghi pentru ciocolată, o bicicletă în miniatură, un animal de pluș etc.). Eu fac parte dintre cei "cu cheia de gât", ghiozdanul plin de cărți și caiete că de-abia îl puteam căra și romane citite la lampa cu gaz sau cu o lanternă aprinsă pe sub plapumă. Nu neg că ăștia mici nu pot învăța de pe net, dar lasă-mă să nu am încredere totală în toată această informație care nu vine așezat, metodic, ordonat. Mai ales pentru învățarea unei limbi străine, de exemplu, ai nevoie de multă practică pe hârtie, exerciții, teme, traducerea cuvintelor necunoscute, învățarea și repetarea lor. 
          În câteva cuvinte, iată de ce învață un om ceva: pentru că îl interesează! Nu pentru că are nevoie, ci pentru că este captat de ceea ce începe să asimileze și vrea mai mult. Sau vrea să devină ca x, să știe chiar mai multe decât el/ea, ceea este tot un fel de interes în care contează doar scopul final. Faci bine doar ce-ți place.




          O să-ți spun, cât de concis pot, povestea mea cu limba engleză, care pentru mine a fost o muncă-aventură individuală, susținută de un mic ajutor - o ședință de meditații pe săptămână pentru clarificarea pronunției, lămurirea unor întrebări etc.. După cinci ani de limba rusă la școală și din primele clase de liceu, am constatat că, în afară de alfabet, nu știam nimic, nici cuvinte prea multe, nici conversație, nici traducere, mă rog trecusem prin materie ca gâsca pe ape. Am decis că vreau să știu engleză, să înțeleg texte de melodii, conversații din filme, articole din reviste și am început chiar cu manualul de clasa a cincea, așa era pe-atunci, nu se începea din clasele primare sau chiar de la grădiniță. Și am citit toate lecțiile, am rezolvat absolut toate exercițiile (păstrez și acum caietele), mai rezolvam și din culegere... Am tras tare și cu mare drag, ambiție, perseverență. Voiam să mă și transfer la altă clasă, cu profil de filologie, pentru a da bacalaureatul la materii de uman. Nu vreau să mă laud, nu-mi stă în fire, cert este că mi-a ieșit cum am vrut, rezultatele m-au mulțumit, am avut și la FJSC probă la engleză, notă bună...
          Un alt aspect în învățarea unei limbi străine este o memorie bună. Și un auz bun, ca să nu zic o ureche muzicală☺. Toate susținute de logică. Pentru a învăța gramatica ai nevoie de toate aceste calități. Plus că este necesar să ai unde să practici engleza pe care ai învățat-o singur. Dacă n-ai cum să ajungi într-o țară în care se vorbește această limbă sau n-ai un job care ți-o cere, treci la oglindă fără jenă și, ca să dai ce-i mai bun din tine, imaginează-ți că te privește cineva (ca la teatru, ai un public...)! Altă metodă care dă roade este aceea de a începe să cauți versurile cântecelor care-ți plac și să le înveți pe de rost pentru a le putea fredona corect. La fel, când citești un text dintr-o revistă, caută să afli toate cuvintele necunoscute. Și dacă nu îți iese figura, apucă-te de e-learning, cursuri de engleză online. Vei învăța și gramatica limbii engleze care este mai ușoară decât cea a limbii române (mulți se sperie de verbele neregulate, dar acestea se memorează fără probleme). Disponibilitate să ai, pentru că engleza pe calculator se poate învăța la orice oră! Și cum mulți nu au timp mult pentru studiu - între job, copii, treburi casnice, socializare - atunci caută cursuri și webinarii care se pliază fix pe acest public-țintă busy-business people
         O limbă străină bine stăpânită te scapă de posibile complexe, oferindu-ți încredere în tine, apropie oamenii și unește civilizațiile, te ajută să evoluezi în carieră, îți îmbunătățește cultura generală, îți oferă posibilitatea să-ți ajuți copiii, este un must-do care îți oferă numai avantaje. Cunoașterea limbii engleze este astăzi mai importantă decât ieri și, cu siguranță, mâine va deveni esențială.







Surse foto - www                                    

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită