Vitamina B12 - menține sănătatea și echilibrul psihic

vitaminab12

Vertij. Adică amețeală periculos de intensă. Mă clatin, mă împiedic, pierd controlul, în capul meu se-nvârte toată lumea. Nu pot să mă uit în sus, nu pot sta pe pernă, nu mă pot ridica de pe pernă... Zile de preocupări, de griji, de întrebări. E ceva pasager, stai că poate-mi trece mâine, mai aștept câteva zile, mi-e frică să merg la control, dacă e ceva mai grav... Off, nu-mi mai trece, Doamne ce bine era când eram sănătoasă, ajută-mă să mă fac bine, nimic nu merge dacă nu ești sănătos, viața mea e țăndări, asta nu e viață, Dumnezeule... O să fiu mai atentă cu mine, o să mănânc sănătos, o să fumez mai puțin, o să beau ceai, mai puțină cafea, numai să-mi revin, să nu am ceva grav! 
Nu, nu e începutul poveștii altcuiva. E povestea mea de la începutul lui martie. Mă înscrisesem la un concurs, fac față cu job și concurs, îmi zic, alții de ce pot, am tot timpul să scriu, ziua e lungă... Și da, e chiar foarte lungă când ești bolnav, te doare, clipele de zbucium par o eternitate! Eu, care n-am avut nicicând o migrenă adevărată, mă țineam acum de pereți ca să merg. Și, da, în inconștiența mea, am așteptat nerecomandabil de mult și m-am dus direct la urgențe de-abia când n-am mai putut, după trei săptămâni. Medicul de gardă de la neurologie m-a întrebat de ce nu mi-am făcut programare mai devreme la un cabinet privat. Apoi a zis că dacă nu am comoție cerebrală nu mă consultă fiindcă, dacă eu am așteptat trei săptămâni, înseamnă că nu e urgență. Asta în timp ce trei asistente mă dezbrăcau (am citit și o ușoară panică în privirea lor) și îmi suflecau șosetele pentru electrocardiogramă. Nu știu cât de ok era inima, urma să aflu. A urmat consultul propriu-zis - mâinile în față, atinge nasul cu arătătorul, strânge-mă de mâini să-mi spui în care mână ai mai multă forță, stai dreaptă, fă un pas în lateral etc.. Am cooperat bine, înțelegeam ce mi se cerea, așadar, eram ok la „mansardă”. Medicul s-a dovedit și el cooperant, gen câine care latră, dar nu mușcă. Mi-a spus că este necesar să merg la ORL, se pare că este de la urechea internă, dar nu s-a îndurat să mă lase așa, pierdută, mi-a prescris niște analgezice, niște pilule contra vertijului și mi-a recomandat să iau vitamine din complexul B. „Asta până vă programați la un cabinet ORL...” Mi-am dat seama mai târziu de ce mi-a zis să iau B-urile. Când mi-a făcut fișa, asistenta m-a întrebat diverse și eu i-am spus, printre altele, că renunțasem parțial la carne, hotărâsem să devin vegetariană. Începusem să las proteina animală fără să iau vitamine ca substitut, pentru echilibru. Și când începi așa, haotic, fără să știi cu ce să înlocuiești nutrienții care există numai în anumite alimente, atunci la haos ajungi. Vitamina B12, de exemplu, se găsește aproape exclusiv în hrana de origine animală, precum peștele, fructele de mare, carnea, ouăle și produsele lactate. Citisem asta, știam de la sfârșitul anului trecut (de când s-a lansat B12 ››ANKERMANN‹‹ Vital în principalele lanțuri de farmacii din țară). Dar, mi-a ieșit cu totul din cap, cum îți zboară orice informație de care n-ai o nevoie imediată. N-am avut nevoie atunci, dar am ajuns să am. Un aport adecvat de vitamina B12 este esențial pentru menținerea sănătății, mai ales pentru funcționarea normală a sistemului nervos și a echilibrului psihic. 


vitaminab12



vitaminab12

Această vitamină se mai numește și cobalamină deoarece în centrul structurii sale se găsește cobalt, element chimic vital pentru organism. Vitamina B12 în doze optime înlătură oboseala, crește capacitatea de concentrare, îmbunătățește memoria, înlătură senzația de amorțeală. Furnicăturile la nivelul mâinilor sau picioarelor și situațiile de mers dificil sunt înlăturate printr-o proporție corectă de B12 în corp. De asemenea, cobalamina este necesară pentru sinteza hemoglobinei, normalizează nivelul lipidelor și proteinelor, are rol esențial în transportul oxigenului în organism. Dacă nu ai energie, ești apatic, ai o stare de neliniște inexplicabilă, ai probleme cu somnul, ești extenuat mai tot timpul și îți lipsește bucuria de a trăi, să știi că de la „vitamina roșie” - B 12 - ți se trage. B12 ››ANKERMANN‹‹ Vital este un supliment alimentar care echilibrează nivelul vitaminei B12 din corpul nostru. Acest supliment conține 100 μg de vitamina B12 sub formă de metilcobalamină (metilcobalamina este forma bioactivă a vitaminei B12, așadar este ușor de asimilat).  Producătorul B12 Vital este WÖRWAG  Pharma, o companie germană activă pe plan internațional cu valorile unei afaceri de familie, care și-a construit de-a lungul timpului un renume foarte bun pe piața de profil. Am experimentat pe propria piele B12 ››ANKERMANN‹‹ Vital și consider că mi-a crescut substanțial vitalitatea și, mai ales atunci, în primăvară, m-a ajutat la eliminarea acelei serioase probleme de sănătate. Și acum, vara, am zile în care, din cauza căldurii excesive, nu mă ating de carne și nici de ouă sau alimente cu lapte, mănânc verdeață, legume, fructe, semințe, alune. În aceste zile de alimentație deficitară îmi asigur necesarul de vitamine din corp cu B12 ››ANKERMANN‹‹ Vital. Este o vitamină hidrosolubilă (se dizolvă în apă și, deci, în sucul gastric) și nu poate fi luată decât din produse provenite din surse animale sau câteva surse vegetale (soia fermentată, alge, drojdie, unele cereale, ciuperci Shitake). Acum știu că pot avea probleme dacă această vitamină lipsește din organism sau nu este bine absorbită. O dietă variată este principala condiție a asigurării unui nivel normal de vitamina B12, însă din cauza procesării excesive a produselor din carne și din lapte sau din varii motive, meniul nostru ajunge să nu fie atât de divers pe cât ne-am dori sau ar trebui. B12 nu este o vitamină pe care corpul nostru o stochează pentru o utilizare viitoare, la nevoie, astfel că avem nevoie zilnic de un supliment de B12, mai ales dacă nu ajungem să ne alimentăm corespunzător.
Într-un articol viitor voi enumera riscurile la care ne expunem privându-ne organismul de alimentele care conțin vitamina B12, precum și cum putem corecta carența acesteia cu ajutorul suplimentului alimentar B12 ››ANKERMANN‹‹ Vital.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită