Un drum al metamorfozei


Nu ești nici perfect, nici defect!


Trăim într-o societate preocupată de siluete fără cusur, fețe perfecte, haine la modă, gadget-uri high-tech, case spațioase, yacht-uri, vacanțe în locuri exotice. În ultimii ani, o dată cu amploarea rețelelor sociale și a accesului facil la informație, am constatat o aplecare mai atentă a oamenilor către sine (self). O deschiderea spre interior, o dorință de reînnoire, de întâlnire cu ființa noastră profundă și autentică, o construire a identității, o centrare către lucrurile sau motivele care ne fac fericiți au ca urmare un mod mai profund și cuprinzător de a vedea viața. 
Totuși, viața nu e numai poezie, viața nu e o vacanță perpetuă, un echilibru necontenit, chiar dacă faci totul cu pasiune și nu consideri că „muncești” propriu-zis. De multe ori, realitatea este alta. Sunt momente în care devii irascibil fără un motiv evident pentru ceilalți, pur și simplu fiindcă n-ai timp să faci pe durata unei zile tot ceea ce ți-ai propus sau dintr-o cauză minoră, precum apariția unui coș, banalitate din care tu faci o dramă. 
De mică am purtat părul lung. În clasele primare era prins în două codițe, iar apoi, pe măsură ce creșteam, aveam o confortabilă coadă de cal. În clasa a șasea m-am tuns scurt din cauza acneei juvenile, care a apărut ca un puseu, peste noapte. I-am spus mamei că eu nu merg la școală în halul în care eram, ori mă tunde cu breton, să nu se vadă, ori mă ține acasă. Mai rău am făcut, evident, nu știam atunci că atât schimbările hormonale, cât și transpirația, impuritățile și excesul de sebum agravau problema mea, iar bretonul nu făcea altceva decât să producă un efect de seră. Mama a găsit atunci soluția, m-a învățat să folosesc Lara, o loțiune de la Farmec (comercializată încă într-o variantă cu aloe vera), menită să regleze excesul de sebum, să curețe și să tonifice tenul. Cu o mai multă igienă acordată zonelor afectate, cu această loțiune, cu mai puține dulciuri și un program de somn de cel puțin opt ore am reușit să depășesc perioadele neplăcute cauzate de schimbările puberale. Însă, nu mi-am înfruntat singură temerile și momentele dificile, mama mi-a oferit un ajutor solid, eficient și oportun, tot astfel cum încerc eu să-i ofer Anitei sprijinul necesar acum, la perioada pubertății ei.

Nevoia de răspunsuri


Din când în când, mai ales de când mi-am făcut blog și pe Instagram, mai fac câte un selfie. Este o adevărată febră în rândul adolescenților care m-a cuprins și pe mine, am momente în care vreau ceva nou. Nu consider că mă autoamăgesc, eu nu-mi evaluez meritele și calitățile prin prisma like-urilor primite, nu „respir” prin aprecieri, mie mi-a plăcut să pozez dintotdeauna, mi-a plăcut să păstrez amintiri ale clipelor frumoase, îmi place încă să analizez cum s-a imprimat timpul pe expresia feței, „cum arătam” vs. „cum arăt”... Poate că un psiholog ar spune că am trăsături de personalitate narcisiste... Dar cine nu le are, în fond toți ne credem unici (și chiar suntem), speciali și avem nevoie de atenție. Eu fac un selfie fie pentru a mă observa, a mă analiza și a mă corecta, fie pentru a surprinde un moment plăcut, felul în care mi se transformă trăsăturile la apariția unor trăiri, experiențe, sentimente inedite.
Nevoia de auto-validare nu mă împinge într-acolo încât să-mi distorsionez imaginea captată de camera foto, de aceea, de multe ori renunț să mai postez ceva pentru că ba am un coș care strică tot întregul, ba am cearcăne, ba am o zi proastă...
Nu merg totuși până-ntr-acolo încât să nu mai ies din casă, să devin prizoniera angoaselor mele (fără fond real), nu-mi aplic fond de ten ori de câte ori merg la boutique-ul din cartier. Pentru că această atitudine este cu dus-întors, în loc să-ți rezolve problema mai mult o adâncește. E ca și cum ai zice: „Sunt prea grasă, mi-e rușine să ies din casă!”, nerealizând, de fapt, că dacă ai ieși și ai face mișcare, ai începe să rezolvi problema, ai face primii pași către cea mai bună variantă a ta.




Momentul tău e acum!


Am urmat ritualul propus de Gerovital pentru tratamentul cosmetic al acneei în această vară. Căldura este un factor al transpirației abundente, iar consecința de nedorit este că tenul se încarcă de impurități, devine lucios, inestetic, cu un aspect neîngrijit. Am încercat toate produsele din kit-ul  Gerovital Stop Acnee, relansată într-o gamă extinsă și modernizată. Certificată clinic, cu ingrediente de ultimă generație, noua gamă de îngrijire a tenului acneic constituie primul pas către o piele frumoasă și un chip atrăgător.
Și cum orice rutină eficientă de skincare începe prin folosirea unui produs de curățare, Gerovital propune în acest sens un gel spumant purifiant, care reduce activitatea bacteriană cu până la 90,70%. Gelul nu irită, nu agresează tenul acneic, spălând delicat și îndepărtând atât impuritățile, cât și excesul de sebum, fără să usuce pielea. Îngrijirea continuă prin aplicarea cremei gel Sebum Control, o cremă cu textură ultra-absorbantă și nelipicioasă ce reglează secreția de sebum. Ea curăță și matifiază tenul seboreic, mixt și pe cel cu tendință acneică. În completare, se poate aplica crema ultra-activă strict pe zonele afectate. Ea țintește leziunile acneice inflamatorii, reducându-le cu până la 80%. Crema CC matifiantă se aplică la final, ea având rol de a masca imperfecțiunile și de a uniformiza instant culoarea. 
Am folosit produsele recenzate și, alternativ, alte produse din aceeași gamă, cum ar fi masca peel-off purificatoare cu extract de ceai verde și benzile pentru curățarea punctelor negre.
Sper ca aceste explicații să te lămurească și să te ajute să alegi corect și benefic, evitând astfel capcana unei vieți neautentice prin cosmetizarea aparițiilor pe rețelele sociale cu felurite aplicații de gen. O stare de bine iluzorie este de evitat, dă sens vieții tale fiind tu însuți! Dacă nu îți place de tine, te așteaptă un drum al metamorfozei până la un stil care te definește, până la "your best self", gata oricând de un great selfie. ☺




Am scris acest articol pentru SuperBlog 2017. 
Surse foto: site-ul Farmec și albumul personal

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită