Despre Babel, mesaj și trăire...


Fix acum o săptămână s-a încheiat Babel F.A.S.T. 2017, Festivalul Artelor Spectacolului Târgoviște, ce a avut ca temă, anul acesta, sunetul. Au participat trupe de teatru și formații muzicale din Kazahstan, Italia, Iran, Algeria, Franța, Anglia, Coreea și, bineînțeles, România, care au revigorat orașul pe o perioadă de zece zile, între 2 și11 iunie. 
N-am de gând să scriu recenzii târzii, vreau numai să redau câteva gânduri și senzații trăite atunci și după, să-ți spun in brief ce mi-a plăcut și de ce. Pentru că un singur lucru nu mi-a plăcut, iar asta n-a ținut de organizare, ci de faptul că oamenii au fost prezenți în număr domol, moderat, precaut. Eu zic că pe Platoul Prefecturii, unde vizionarea era gratuită, s-ar fi putut gusta mai pe larg și mai din plin, ca număr, atât concertele, cât și reprezentațiile teatrale. 


Trupa Bordo Sarkany, Ungaria

Bordo Sarkany



Trooper Romania
Trooper Romania
Trooper și Nicu Covaci
Trooper și Nicu Covaci
Trooper Romania
Anita și Taraful de la Gorj
Au fost trei excepții, trei zile de dans încins, voie bună, descătușare: la concertul de duminica, 4 iunie, al târgoviștenilor de la Trooper, precedat, în deschidere, de trupa WildSide și încheiat cu invitarea pe scenă a legendarului Nicu Covaci care a susținut acordurile de chitară ale piesei  „Nunta” și pe vocal-chitară „În umbra marelui U.R.S.S.”; în ziua următoare, Taraful de la Gorj a animat o mare horă, urmată de sârbe și alte dansuri populare, s-au însuflețit cu toții, de la mic la mare, pentru că pe platou au fost prezenți în mini vacanța de Rusalii atât meșteșugarii tradiționali, cât și obișnuitele tarabe cu mici, bere etc. cum se obișnuiește la evenimentele gastronomice în aer liber; public larg, de asemenea, și superfain la White Mahala - s-a dansat, s-au făcut live-uri pe Facebook, poze pe Instagram. Bineînțeles, nu era să scap ocazia să-i fac micuței mele o fotografie cu Ovidiu Niculescu, vocalul trupei, care i-a scris și un gând pe o miniagendă - „Pentru Anita, să crești în iubire!”. Mulțumiri și pe această cale. De asemenea, mulțumiri Trooper pentru concertul vostru și surpriza din final. Mi-e dor de multe ori de Nicu Covaci, cu timbrul lui aparte, ca de o cunoștință iubită, deși n-am avut onoarea până acum să-l cunosc face to face. La un alt concert, cine știe, să-mi fac puțin curaj... 👍

Anita și Ovidiu Niculescu


White Mahala

White Mahala
Anita și Ovidiu Niculescu
Regional Kazakh Drama Theatre
Oleg și trupa lui, Republica Moldova
Anita, Oleg și mascota lui Oleg
Ca piese de teatru, am mers doar la trei, am nimerit și una dintre cele premiate, deși atunci n-aveam cum să știu asta. Aceea este „Kyz Zhibek” a Teatrului Regional Dramatic Kazah, în regia lui Kuandyk Kasymov, care a primit premiul pentru cel mai bun spectacol în aer liber.
Puținul pe care l-am văzut mi-a plăcut mult, fără excepție, organizarea a fost bună, interpretarea excelentă, vremea ok. Felicitări celor implicați sau, mai bine spus, dedicați! 👌
De ce mi-a plăcut? Ne-a mai dezmorțit un pic, ne-a mai apropiat, ne-a reamintit că putem comunica și altfel, că putem fi noi înșine, eliberând presiunea adunată... că arta umanizează, armonizează, aduce iubire.
Tot săptămâna trecută, printre programări la dentist și plimbări printre frumoasele „zgomote” de pe platou, am avut plăcerea de a primi vizita bloggerițelor oltence Silvia Puiu și Larisa Maria Mustață, care, împreună cu alte studente tinere și frumoase, participau la un concurs organizat de Universitatea Valahia. Bine, Silvia este profesor, dar n-ai zice, la cât de tânără arată este chiar one of them... Ne-am infuzat de zâmbete, ne-a părut tare bine de cunoștință, le mulțumim frumos Silviei și Mădălinei pentru cuvintele de apreciere despre noi, ca familie, sperăm că s-au simțit bine în scurta vizită, iar ușa le este deschisă oricând și pe viitor, cu mare drag. ❤

Cu Silvia și Larisa


So, debutul verii a fost minunat, vineri a fost și festivitatea de premiere la școala unde învață Anita... ❤ diplomă de rezultate foarte bune (pentru colecție ☺☺☺!?!), oricum s-a descurcat minunat, mai bine că n-o stresez, n-am pretenții absurde, o spun ca fostă premiantă care știe că, pe termen lung, notele nu țin de foame. Un om învață toată viața, știu indivizi în vârstă care au absolvit medicină, psihologie, drept, asta după ce s-au dumirit cam cum e mersul, încotro e drumul spre ban sau, de ce nu, din pasiuni revelate. Copilul meu nu are decât teme, nu rezolvă probleme din culegeri, nu citește mai mult decât vrea (aici ar cam trebui să umblu, să-i cumpăr o carte atractivă care să-i declanșeze gustul... any idea?). Ceva în plus nu face decât dacă are chef. ☺




Dacă tot am abordat tema spectacolelor și festivalurilor, astăzi, 18 iunie, este ultima zi a Festivalului Medieval Dracula, în care târgoviștenii pot asista (implicat sau nu) la un mare concert de muzică folk susținut, pe scena de la poalele Turnului Chindia, de artiști ce abordează acest gen. Have fun!
Până la o nouă ediție Babel, eu le doresc tuturor actorilor să joace cu casa închisă, să aibă parte de un public comprehensiv și implicat, să primească nenumărate aplauze și chemări la rampă și să aibă vacanțe splendide. Doamne ajută!  


Surse foto: arhiva personală

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită