"Lumina care cade pe flori..."

        
              Toți copiii sunt frumoși, iar fetițele sunt de-a dreptul încântătoare cu primele lor gesturi de inocentă cochetărie, cu atitudinea ușor stânjenită atunci când se simt studiate, cu timidele lor încercări de a fi "ca mama". Așa am fost și eu, mai întâi studiind admirativ ochii ei albaștri, apoi simțind parfumul sărutului ei pe obrăjorii mei rotunzi și trandafirii, privind cu mirare buzele ei colorate în roșu sau roz. Mama simboliza pentru mine, prin gesturi și felul ei de a fi și de a purta machiajul sau îmbrăcămintea, blândețea întrupată. Era tăcută de fel, însă când vorbea avea replică fermă și explicație pe înțelesul meu, de copil. M-a bătut o singură dată, când am fost obraznică și agasantă, nu a dat tare, mai mult m-a speriat pentru că nu o văzusem până atunci niciodată nervoasă. Și mi-am învățat lecția destul de bine (până la anii rebeli din pubertate și adolescență), adică am tratat-o cu prețuire și obediență. Bine, trăiam niște vremuri fără prea multe tentații deviante și delirante precum cele de acum. Anii '80 au fost anii copilăriei și pubertății mele, timpuri în care o mașină mică trecea pe stradă la zece minute, o carte se citea în două-trei zile (deseori noaptea), la Tv aveam voie  doar duminica pentru că în restul timpului aveam teme de scris, lecții de învățat și mai trebuia să fiu și la 8 sau 9 seara în pat ( după desenele animate cu Mihaela ☺ sau Bălănel și Miaunel). 
               Erau vremuri în care experimentam, exploram, aveam ierbar și insectar, în care spray-ul Favorit de la Farmec era consumat în două zile, împrăștiat prin casă, pe corp, pe haine, spre a mamei mirare și mută indignare. Mai erau și deodorantele Farmec 16, Anotimpuri, Farmec romantic care constituiau cura noastră de aromaterapie a acelor zile, miroseam și pulverizam fără limită, eram copii, eram sălbatici, eram impulsivi și fără control. Am învățat explorând și testând pe pielea mea toate cremele mamei, de față, de mâini, de corp, de multe ori neținând cont de zona unde trebuia să le aplic, le inversam, cea de mâini pe față, cea de față pe corp ☺. Pe la 12-13 ani a apărut acneea juvenilă pe frunte, care nu s-a dat dusă ușor, cu toate că mama mă învățase să mă demachiez cu lapte Doina. Toate fetele din școală miroseau a emulsie nutritivă de la acest brand românesc, care în timp și-a păstrat valențele după cum un vin bun își sporește savoarea și calitatea o dată cu trecerea anilor. Dar nu mă deranja acest mimetism datorat împrejurărilor politice și economice de atunci și, cu toată varietatea de produse de profil a zilelor noastre, încă sunt fidelă acestui brand, sunt mereu la curent cu noua gamă Farmec dintre care am ales pentru folosirea zilnică, repetitivă, constantă, săpunul lichid cu orhidee. L-am zărit într-un supermarket la preț promoțional de 7 lei și ceva bani și, de atunci, îl cumpăr regulat și-l folosim în familie. 

               Dintre "antichități" mai iau din când în când câte un demachiant Doina, de dragul timpurilor trecute, dragi mie, când mama zâmbea blând, spunându-mi că sunt "cea mai frumoasă". Bineînțeles că în camera cealaltă îi spunea și surorii mele același lucru, dar nu era cu supărare, timpul și experiența îmi spun acum că mama a fost un om înțelept. Și pe lângă faptul că-mi repeta că frumusețea vine din interior și starea de bine și fericire se reflectă pe chip, o femeie trebuie să aibă micile ei trucuri pentru a arăta strălucitor. În primul rând, îmi spunea ea, trebuie să fii foarte curată pe corp și pe haine, chiar dacă nu porți ceva foarte sofisticat sau costisitor. Să miroși a curățenie și îngrijire, iar parfumul tău secret să fie chiar parfumul pielii tale curate, dublat de unul pe care îl știi doar tu. Nu trebuie să fii fidelă unui brand, trebuie să variezi, să împiedici instalarea monotoniei, în primul rând pentru tine, nu neapărat pentru ceilalți, dar combinațiile de săpun-parfum pe care le faci trebuie să le știi doar tu. Felul în care miroși te definește și îți oferă putere. Puterea vine din încredere. Încrederea mi-a fost insuflată și cultivată în familie, în primul rând. Dintre sfaturile mamei, nu mi le amintesc doar pe cele verbale, ci și pe cele din practică, nenumărate.
              Acum, în toată această mare diversitate, a fi unic, original sau aparte din punct de vedere al îngrijirii pielii sau al machiajului, este mult mai ușor. Totuși eu caut mărci de încredere, al căror raport calitate-preț să fie corect și accesibil. Când ofer un cadou mă gândesc la ce aș folosi eu cu drag, tot astfel cum le pui pe masă invitaților mâncare pe care o găsești și tu însăți delicioasă, pentru a o savura împreună. Iar pentru sora mea, care trăiește și muncește departe, am în fiecare cadou felul meu de a-i spune "mi-e dor". O cremă care trezește în mine amintirea anilor tineri, acel detaliu în care este și va fi mereu prezentă mama, iar anul acesta am ales din noua gamă Farmec crema antirid cu ulei de argan , dat fiind faptul că am ajuns la o vârstă la care pielea ne cere un truc special pentru întârzierea îmbătrânirii. Și ce poate fi mai indicat decât "lichidul de aur", cum este supranumit uleiul de argan, ingredient miraculos pentru o piele catifelată, secret cosmetic bine păstrat al femeilor marocane, faimoase prin tenul lor neted, părul strălucitor, pielea mătăsoasă. 
             O piele curată e emblema ta, modul tău de a te simți confortabil, delicatețea pe care fiecare adolescentă sau femeie o arată celor din jur și, de ce nu, e maniera ta de a le arăta respect semenilor tăi. Trebuie să ieși în evidență prin simplitate, să lași lumina să te pună în valoare, să-i învălui pe cei din jur delicat ca o briză și frumos ca un răsărit de soare, nu doar să treci prin viață, ci să înveți cum să dăinuiești.
"Uneori mi se pare că nu ești femeie, ci lumina care cade pe flori." (Virginia Woolf)

Am scris acest articol pentru Spring SuperBlog 2017.
Surse foto: site-ul Farmec și arhiva personală

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită