Pe la templu...

         
Mănăstirea Nucet - foto MLM
          Mă gândeam să scriu mâine despre plimbarea de astăzi, dar o s-o fac acum, mai ales că nu-s prea multe de spus... păi... ar fi trebuit să merg pe 21 mai la Nucet, să-i aprind o lumânare mamei, Elena, dar n-am putut ajunge atunci, i-am aprins în casă, iar astăzi i-am dus și o floare... simt că ei sunt cu noi neîncetat, prin noi ei merg mai departe, iar noi suntem astfel datorită lor...poate nici n-ar avea nevoie de prea multe demonstrații de afecțiune din moment ce fiecare îi purtăm în noi... Și totuși, câteodată simțim un îndemn să mai trecem și prin locul unde i-am văzut ultima oară întrupați... Și să le șoptim că ne este dor și ne va fi mereu...


Mănăstirea Nucet - Foto MLM

     Mănăstirea Nucet, întemeiată și clădită între anii 1375 și 1500 (lipsesc informații precise privind datarea exactă) pe timpul Basarabilor, este locul lângă care ai mei, cei dispăruți, se odihnesc. Aici mergeam să mă rog în copilărie (și să mă întâlnesc cu prietenii) , deși o vreme a fost închisă prin anii 80 pentru că era șubredă și nesigură, iar slujba se ținea la o biserică <la vale>. Pe scurt, în câteva date, această mănăstire este a doua ca importanță din spațiul dâmbovițean, fiind parte integrantă a lanțului monastic ce apăra Târgoviștea în Evul Mediu. Cercetările arheologice efectuate în perioada 2000-2003 la Nucet, au scos la iveală faptul că sub biserica actuală a mai existat o altă biserică de lemn (și de fapt aceea se pare că este cea care datează datează din secolul a XIV-lea). Sfântul locaș a fost renovat și îmbunătățit de-a lungul timpului, însă din vechea biserică s-au păstrat două straturi de pictură.Mă rog, anii au trecut, mănăstirea a fost restaurată, consolidată și extinsă (printre altele,a mai fost construită o mică biserică din lemn lângă ea), acum sunt și chilii (din 1994) unde stau măicuțe inimoase, harnice, cu iubire de Dumnezeu. Ele au acolo tot ce le trebuie, cresc păsări, porci, iepuri, porumbei, gâște, au și doi căței zulufați, pe Bobocel și pe Prințesa, din care unul a speriat-o cu efuziunile lui pe micuța mea, ea a crezut că vine-n trombă să o muște, în timp ce dragul de el căuta joacă...


foto MLM


     Drumul înapoi a fost punctat cu pauzele pentru cules de maci  și fotografii, am ajuns la Târgoviște și am băut câte-un suc rece și revigorant la terasă, apoi acasă și acum și aici... Îți mulțumesc mult  pentru interes, te țin la curent... O noapte minunată să ai!

foto MLM

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită