Paranteze prin cotidian...

foto MLM
          Cu scrisul e ca și cu foamea, te răzbește adaugi, umpli, dar dacă nu-i absolut necesar, aștepți... și stai să continui ce ai făcut și ieri, adică nimic, pentru că inactivitatea n-are sfârșit, după cum nu îți mai aduci aminte când ai început să faci tu acel nimic, de ce ai fost tentat să renunți să faci ceva, tu nu știi că-n lumea asta cele mai multe satisfacții vin în primul rând din tine pentru tine și de-abia apoi către ceilalți sau de la ceilalți (exceptând surprizele plăcute :))... esența o descoperi în interiorul tău, ca apoi s-o recunoști în alții, cu toate că ele, bazele, fondurile, nu seamănă unele cu altele, fiecare având un  mod unic, particular și intrinsec de a se manifesta...totuși, dacă nu e mereu un etalon, e un start bun... poveștile nasc povești, se caută, se vor unele pe altele...
foto MLM

              Am descoperit cu mare încântare cartea lui Jose Ortega Y Gasset, <Studii despre iubire>, ce-mi par atât de actuale de parcă ar fi fost scrise acum, într-un status pe facebook, bine nu orice fel de status, ci acel al unui fin nuanțator de cuvânt, cunoscător al omului și sentimentelor ce se nasc în acesta în anumite momente sau situații de viață. El spunea într-un capitol, printre altele, că este probabil ca umanitatea să fi trăit aproape întotdeauna într-o <stare somnambulică în care ideile nu reprezintă o reacție trează și conștientă în fața lucrurilor, ci o utilizare oarbă, automată a unui repertoriu de formule insuflate în individ de ambianță.> Eu zic că-i imposibil să fim mereu lucizi și chiar recomandabil să ne aflăm într-o oarecare transă, pe trei sferturi conștientă, pentru a putea dura, pentru a ne păstra resursele pentru acele perioade de trezire creativă, de venire în fire atunci când se impune, de deșteptare oportună a minții. E o plăcere călătoria împreună cu această minte originală care dezvăluie femeia care are ceva de spus, cu alegerile ei în iubire, cu influențe în politic, scriitură etc., elegantă, frivolă, vehementă, grațioasă, senzuală, spirituală... Definitiv, această carte este un must-have, must-read, când ai ocazia, acum, cândva!  Și, ca să închei în ton cu introducerea, în viață <important nu e să ajungi, ci să mergi, să fii pe drum>(Ortega Y Gasset) , deci încearcă, adună, experimentează fiindcă, după cum Buddha însuși grăia, <există două motive pentru care ideile mari nu dau roade - 1. nu termini și 2. nu începi.> Așa că, pe cai, o săptămână super să ai! Eu mă voi sârgui!

Comentarii

  1. Și ție, o săptămână cu multă inspirație. Acum, eu am să îți zic ceva, poate e greșit, dar e doar părerea mea. Să fii așa, inactiv intelectual, să trăiești, ca într-o transă, mi se pare riscant..
    Capacitatea intelectuală a cuiva, se poate atrofia, rațiunea e un, să nu râzi, mușchi, care trebuie antrenat, altfel, te lasă memoria, când ai mai multă nevoie de ea... Pe urmă, o să ai nevoie de lecitină... Treaba ta..
    Succes înțeleapta mea frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. noi oricum nu folosim decât un procent din capacitatea creierului ... mă refeream la prezența activă, lucidă, zi după zi, timp lung pe zi... asta e epuizant, trebuie să variezi, trebuie să mai intri și-n hibernare... oricum, ca un exemplu, când traversezi strada ești mai în gardă decât când mergi agale pe trotuar, ceva de genul e și cu mintea, îi mai dăm o pauză, de relaxare...
      mulțumesc pentru frumoasele cuvinte... mereu...

      Ștergere
  2. Eu, oricum, sunt fericită atunci când îți citesc lucrările. De fapt, ai într-un fel dreptate. Poate e nevoie și de pauză.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită