Asaltul cotidian...

         
imagine web
          Atunci când o informație se tot repetă putem spune despre ea că este redundantă. Ea se poate repeta de-a lungul unei zile, eventual o zi sau două după, rar mai mult, dacă nu este ceva gen revoltă, catastrofă naturală, accident de amploare etc.. Însă atunci când vezi de-a lungul unei zile, zi după zi, aceleași calupuri publicitare și promo-uri prezentate de aceleași voci, eu numesc asta în primul rând lene, încremenire și, dacă aș fi deranjată la mansardă mai mult decât <dă bine>, aș spune că totul face parte dintr-un plan mârșav de îndobitocire sau spălare a creierului. Cunosc persoane cărora le este atât de lehamite de publicitate, încât taie volumul tv-ului, eu, de multe ori sunt prinsă-n altele și ascult sau văd și reclamele fără să vreau, iar ce văd mă dezgustă - oare trebuie să fie atât de expliciți? Nu mai precizez faptul că majoritatea-s la medicamente (și hârtie igienică - oare există vreo persoană care nu folosește așa ceva?)! La reclamele pentru medicamente ai gratuit și lecții de anatomie, explicații în detaliu despre tranzit, despre suferința retinei (brr!!), despre cum arată un plămân, un ficat ne- funcționali, creierul reparat brusc de o pilulă potrivită și oportună și multe altele. Prezintă produse de larg consum diverse vedete, tocmai pentru a fi asociate cu ele (strategiile de marketing vizează asta), dar sincer o vezi pe J.Lo cu aparatul de ras în baie?... sau pe Shakira cu spălându-se cu pasta de dinți de un euro jumate?... sau pe Andra cu mănuși de pungă, vopsindu-se singură-n baie?... și lista se poate prelungi. De aici fac excepție reclamele la creme și parfumuri de marcă, dar acestea sunt introduse doar de sărbători când omul cheltuie fără remușcări... și bine face, eu zic că are dreptul la un cadou, cel puțin, în fiecare zi! Un parfum care-i parfum rezistă o zi pe piele și se consumă-n minimum 3 luni. De ce să iei 4 proaste pentru variație și să pulverizezi ca bezmeticul de câteva ori pe zi, când poți avea 2-3 bune, pentru zi și pentru seară și chiar dacă investești mai mult, tot ieși în avantaj. 
imagine web

        Revenind la ce mă frământă, adică <repetiția e mama învățării>, în acest caz < ... de minte>, sănătos ar fi să ai mereu telecomanda la îndemână, să stai la tv cât e cazul - un film sau o emisiune de divertisment și câteva știri acolo, ce poți tolera, nu orice, iar pentru traiul propriu-zis - contactul direct cu semenii, câinii, pisicile și altele, nicidecum cele de la tv, de pe net sau din cărți.
imagine web

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Răsfăț culinar la „Hanul din meri” ❤

Domnișoara Bubble și povestea ei total neobișnuită